Klimatgruppen har haft sitt första möte!

I slutet av december träffades några medlemmar som på styrelsemötet åtagit sig att arbeta med klimatfrågan i en särskild grupp. Här följer några anteckningar från mötet:

• Vår målsättning är att genom olika aktiviteter öka kunskapen om effekterna av klimatpåverkan.
  • Vår målgrupp är främst Österåkers kommuninvånare.
  • Vi är en partipolitiskt obunden grupp som är öppen för de individer och organisationer som ansluter sig till den plattform gruppen kommer att anta. ABF Norra Stockholms län är vår samarbetspartner runt de olika aktiviteter vi kommer att genomföra, organisationen Djurens Rätt kommer särskilt att bjudas in att delta.
  • Vi planerar att senare under våren arrangera ett öppet hus under en lördag i Folkets hus. Flera programpunkter är under planering.
  • En bokcirkel runt boken ”Om inte vi, så vilka?” av Jens Holm kommer att starta under februari. Är du intresserad av att delta, kan du redan nu anmäla dig till Linus Bjelkengren, 076 8991157 alt Christina Wulff, 073 7080955. Mer info om tid och plats kommer senare.
  • https://klimatsverige.se och [email protected] är två organisationer, bland flera andra, som är värda att följa.

Tveka inte att kontakta Linus eller Christina med tankar och förslag kring gruppens arbete!