Budget

BUDGET 2017: Samverkansbudget för Österåkers framtid

Vänsterpartiet i Österåker presenterar idag tillsammans med Socialdemokraterna en gemensam budget för 2017: Samverkansbudget för Österåkers framtid. Det är en ansvarsfull budget som bygger på oförändrad skatt och tar i anspråk mindre än 98 % av skatteintäkter och bidrag. Det är samtidigt en offensiv budget med tydliga prioriteringar där vi ger skolan, vård och omsorg realistiska förutsättningar för att klara målen, säger Francisco Contreras Gruppledare i Vänsterpartiet i Österåker.

De som styr idag Österåker är en skattesänkarallians. Det är tyvärr det enda Alliansen kunnat leverera under denna mandatperiod, att sänka skatten. Målet om ”Länets bästa skolkommun” kraschar med lärarförbundets rankning 2016 av bästa skolkommun där Österåker tyvärr hamnar på nr 203 av 290 kommuner. Miljöarbetet är i botten enligt Aktuell Hållbarhet där vi ligger på plats 227 av 290. Vi är övertygade om Österåker kan bättre, det är dags för en ansvarsfull satsning på verksamheten, säger Vänsterpartiets gruppledare Francisco Contreras.

Läs och ladda ner vår samverkansbudget som PDF här

För mer information kontakta:

Francisco Contreras, Vänsterpartiet
070- 795 38 42